marți, 2 septembrie 2008

autoanaliza a lui Lev Tolstoi

este vorba de o autoanaliza f exigenta a acestuia. aceasta spunea:
"sunt urat, neindemanatic, lipsit de scrupule si fara o educatie mondena. Sunt irascibil, plictisitor pentru ceilalti, lipsit de modestie, intolerant si rusinos ca un copil. Sunt aproape incult. Ceea ce stiu am invatat singur, in salturi, fara vreo legatura, fara vreo orientare, si oarecum foarte putin. Sunt neretinut, nehotarat, inconsecvent, prosteste vanitos si violent ca toti oamenii lipsiti de caracter. Nu sunt curajos. Sunt lipsit de acuratete in viata si atat de lenes incat trandavia a devenit pentru mine o obisnuinta aproape insuportabila. Sunt inteligent, dar inteligenta mea nu a fost inca niciodata pusa temeinic la incercare. N-am inteligenta practica, nici una mondena, nici una operativa. Sunt cinstit, adica iubesc binele, mi-am facut un obicei sa-l iubesc si cand ma abat de la el, ma simt nemultumit de mine si ma reintorc cu placere la el; sunt insa lucruri pe care le indragesc mai mult decat binele - gloria"

consider ca fiecare dintre noi ar trebuie sa avem astfel de momente de autoanaliza, pentru a vendea unde suntem, ce am facut, ce am realizat, cate mai avem de facut...

sa auzim d bine;)

Niciun comentariu: